Login

Login
Tuesday, 19 December 2017

Piagam Pelanggan 2014

  • Published: Wednesday, 08 October 2014 21:49
  • Written by Super User

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN BAHAGIAN PEMBANGUNAN KESIHATAN KELUARGA

JAN – JUN 2014

BIL.

JANJI / INDIKATOR

SASARAN

PENCAPAIAN  

 

1

Sentiasa memberi layanan yang sopan dan mesra

Layanan yang sopan dan mesra

 

Sentiasa dilaksana dan diamalkan

2

Menyediakan program yang komprehensif dan profesional

Program yang komprehensif dan profesional

Program preventif, promotif, rawatan dan rehabilitatif disediakan diperingkat klinik kesihatan

 

3

Menyediakan perkhidmatan yang berkualiti dengan mengambil kira keperluan pelanggan

Perkhidmatan yang berkualiti

Perkhidmatan yang disediakan diperingkat klinik kesihatan merangkumi semua peringkat umur (womb to tomb) dari antenatal sehingga warga emas

 

4

Memberi maklumat maklumbalas serta nasihat dengan tepat, cepat dan terkini

 

4.1

Semua surat yang diterima akan diperakui penerimaannya

 

100%

100%

4.2

Semua minit mesyuarat utama BPKK yang dipengerusikan oleh Timbalan Pengarah dan ke atas atau wakil, dikeluarkan dalam tempoh masa 2 minggu

 

100%

76.0%

4.4

Semua aduan akan disiasat.

100%

Sehingga Jun 2014, tiada aduan terhadap Bahagian Pembangunan Kesihatan Keluarga (BPKK) diterima